torsdag den 9. oktober 2014

The lonely shopaholic


Shopping.
Jeg har fået øjnene op for et mønster og en dyb trang jeg har. At shoppe. Ikke bare som i at shoppe lidt, men trangen til hele tiden købe et eller andet. Idéen om at hvis jeg nu køber de sko, så bliver jeg lykkelig. Hvis jeg køber tasken, bliver jeg lykkelig. Og hvis jeg ejer mange sko, beklædningsgenstande, tasker og beauty relaterede ting, så bliver jeg så lykkelig, at jeg ikke kan være andet. På det sidste har jeg lagt mere i kurv end jeg har fx. set veninder. De materielle ting er ligesom blevet min ven. En kunstig ven. Men en ven der ikke svigter. Et skjold. Jeg gemmer mig bag solbriller, læderjakke og mine nye bukser og lader som om at jeg er alt andet en skrøbelig og egentlig meget ensom. Jeg prøver at samle mine skår, uden held. Men nu hvor at jeg kan se mønsteret, kan jeg ændre min adfærd. Lægge låg på trangen til shopping og istedet være mere social og finde lykken dér. Eller ihvertfald mere glæde end nu. Materielle ting er en kort følelse af lykke. Det falmer hurtigt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar