tirsdag den 1. juli 2014

MUSIC REVIEW: GRIMES FT. BLOOD DIAMONDS - GO

Endelig.
Endelig kom der lyd fra Grimes - Canadiske Claire Boucher. Denne gang med sangen 'Go', som er produceret sammen med Blood Diamonds. Sangen fik sin premiere til Governors Ball. Studie udgaven kan høre HER

Jeg må sige at jeg er stærkt overrasket over sangens lyd og indhold, da Jeg havde forventet noget a la 'Oblivion' og 'Genesis'. Jeg elsker Grimes for hendes eksperimenterende lyde og hendes mærke skæve univers. Der må jeg sige at første gang jeg hørte 'Go' troede jeg ikke at det var hende - overhovedet. Men når jeg lyttede ordenligt efter og hørte sange et par gange, kunne jeg genkende hendes stemme. Normalt hører man ikke poppet"skønsang" fra Grimes, men mere sang/lyd fra et andet univers og det måtte jeg lige taget ind og vende. Hun synger fantastisk og kan, i mine øjne, slå enhver popstjerne af pinden, da hun har en super stærk vokal.

Kan jeg lide sangen?
Efter at have hørt den et par gange og vænnet mig til hendes mere mainstreeme lyd, så ja, jeg kan godt lide den. Sangen er god og fin. Den holder stadig liv i Grimes' lidt dystre univers, selvom den er så pop. I de sidste par dage har den været på min playliste og jeg må sige at selvom jeg er led og ked af at det ikke er i samme dur som tidligere musik, så kan jeg godt lide den. Jeg ved at sangen originalt er skrevet til Rihanna, så en del af mig håber at Grimes fremover holder sig til det eksperimenterende, selvom hun elsker Pop og at hun sagtens kan bære Pop. Men hvem ved? Måske Grimes har fundet sin lyd og at vi skal gøre plads til et ny popdronning?

Hvad synes I?