onsdag den 26. marts 2014

BASIC BITCHES


Hej kære læsere.
Inden i læser videre, så skal i gøre op med jer selv om i kan respektere at dette indlæg udtrykker MIN mening. Der bliver ikke lagt fingre imellem og jeg siger ikke undskyld. Forbered jer på lidt sure opstød og ærlighed.

Nå, frem til emnet. Basic bitches. Hvis der er noget jeg er træt af, både som blogger og en ung kvinde, så er det at specielt bloggerpiger iført en t-shirt,jeans og en dyr designer taske, bliver hyldet, som om de opfandt den dybe tallerken. Det er jo ikke ligefrem 'rocket science' at hive en hvid t-shirt og et par jeans ud af klædeskabet. Det outfit var opfundet før deres blev bedstemor blev født. Når så at at den hvide t-shirt er fra Alexander Wang og Jeansene er fra Acne, gør det ikke bedre. Det er stadig en fucking hvid t-shirt og et par jeans! Basic. Det gør bare at unge læsere, føler sig "tvunget" til at være med på den bølge af overforbrug mærkevarer, for at være cool med de cool. Det er fair at gå i det man vil, men jeg er bare træt af at se det blive hyldet som det nu gør. Der er jo intet kreativt i basic. Det er basic - basis!

Denne 'expensive basic blogger'-trend minder mig lidt om dengang man gik i folkeskole. Dengang handlede det om at passe ind og dem der var anderledes blev skubbet i baggrunden. Hvis man ville være en af de populære, måtte man klæde sig på en bestemt måde, i bestemte mærker og hvis du var en af dem der ikke havde råd eller lyst til at gå i det samme som dem, så var du udenfor. Jeg synes at der til tider er samme tendens i modebilledet og det er jeg virkelig ikke fan af. 

Hele denne 'expensive basic blogger'-bølge, tilsat dyre designer tasker, hænger mig langt ud af halsen og jeg savner noget mere originalt. Det er en af grundene til at jeg elsker CPHFW, for der kommer de mere originale frem i lyset og streetstyle fotografer fra indland og udland foreviger deres outfits på blogs og hjemmesider. Det var også her jeg mødte Marie Myrhøj Jensen der ville tage et billede af mig, til Nasty gals blog. Hun var alt andet end Basic og da jeg fandt ud af at hun vandt prisen for årets kvindelige modeblog, varmede det mit hjerte! En pige der rent faktisk forstår at have en personlig stil og ikke bare er endnu en samlebånds-blogger. Det tager jeg hatten af for. Flere af hende tak. Væk med upersonlige outfits og ind med de personlige. 
Det er stil.  

Til sidst og ikke mindst, så vil jeg igen sige, at man må iføre sig det man vil! Jeg bestemmer ikke over dig og dit tøjvalg. Men lad nu være med at falde i 'expensive-basic-blogger'-fælden. Det er livet for kort til. 
Hav det sjovt med mode og vis verden DIN stil!