fredag den 18. juli 2014

New dresses




Juhuuu!
Så kom mine kjoler endelig med posten. Jeg bestilte jo 3 kjoler på asos.com, for omkring en uges tid siden og nu er de landet hos mig. De er super fine og jeg bor nærmest i den turkise med cold-shoulder effekten. Men lad os tage dem én efter én. 

Den råhvide skater kjole, er såååå fin. Den er fra mærket New look og jeg fik den ret billigt. Den er super feminin og kan nemt dresses ned eller op. Den er lidt elastisk og blød, men jeg har købt den i en str. 40, så den er lidt oversize. Da den er råhvid, kan man sagtens sætte den sammen med fx. en mønstret jakke, uden det bliver for rodet. Så, jeg er rigtig glad for den og det vil være et fint 'basic item' til min garderobe.

Den sorte kjole, sidder til på kroppen, uden at være alt for stram. Jeg har også købt den i en str. 38, så den ikke sidder som limet på. Den er i rib og den er suuuuuper blød og lækker. Ved brystet er der et ekstra lag stof, så man kan sagtens have den på uden en BH. Den er dejlig casual, og kan både parres med en læderjakke eller en blazer. Eller et par slidte sneakers eller et par høje hæle. Der er mange muligheder. Jeg vil  nok bruge den mest med et par rå smykker, læderjakke og et par slidte sneakers. Men at den sagtens kan opgraderes til fest, er jo dejligt. Den er også et dejligt 'basic item' til min garderobe og jer der kender mig, ved at jeg ikke har klædeskabet fuld af basic. Så det er jo faktisk et "praktisk" køb.

Til sidst er der den turkise kjole, som jeg virkelig holder af. Den er en str. 40 og den er dejlig oversize. Den har det her turkise, svage batik mønster og selve stoffet føles fnulret, med hvidt fnuller. Det gør kjolen lidt anderledes og så er det rart at røre ved haha. Den har som sagt har den could-shoulder effekten, som gør at man viser lidt skulder. Dens facon, er lidt a la en lang t-shirt, hvilket gør den skøn til hverdagsbrug. Men kan den, som de to andre, styles til fest? Sagtens. Den er lidt sværere end de to andre, men med et par hæle, måske et bælte i taljen, en clutch og statement smykker, så vil det være i hus. Det er bare med at prøve sig ad og se hvad der fungerer og hvad der ikke gør. Denne kjole vil jeg med sikkerhed, bruge rigtig rigtig meget. Et rigtig godt køb.
Hvilken kjole kan i bedst lide?

Karoline