tirsdag den 24. juni 2014

SLIDES WITH SOCKS - HIGH FASHION OR JUST FUCKING UGLY?


OH FUCK.
Det var hvad jeg tænkte da jeg så diverse kendte modebloggere iført sokker i badesandaler. Det er Adidas' og Nikes badesandaler, der regerer mest i det internationale modebillede, men i DK er det (også) Stine Goya's nyfortolkning af den klassiske H2O sandal. Hele idéen om sokker i sandaler, leder mig tilbage til en svunden tid, hvor H2O sandalen sad på alles fødder og Backstreet boys var et hit. Det var i starten af sidst i 90'erne og start 00'erne. Når jeg tænker på sandaler med sokker i, tænker jeg også på kiksede white trash fyre og mænd i campinghabitter. 

Så kommer spørgsmålet. Er det Highfashion eller bare fucking grimt? Well, for det første er det op til dig. Men efter min mening er det så kikset, at jeg elsker det. Hele 00's bølgen, med bøllehat, Fila, klistermærker og tattoo-chokers, bringer et smil frem og tankerne tilbage til min barndom. Ja, det er fucking grimt, men hvad med lidt humor? Mode skal ikke tages for seriøst og at der nu er en trend, der leder tankerne hen på hele White trash-looket a la Die Antwoord , er en sikker vinder efter min mening. Hvad siger du?